Sidor
Jämför produkter

Du har inga produkter att jämföra.

    Köpvilkor

    Leverans

    Förhandsavisering via e-post och sms-avisering

    Om du har gett oss din e-postadress meddelar vi dig när paketet lämnat vårt lager och när det förväntas ankomma ditt utlämningsställe. Du får även ett kollinummer som gör att du kan följa din beställning.

    När paketet anlänt till utlämningsstället får du en sms-avisering. Om din beställning innehåller plantor är det viktigt att du hämtar ut paketet direkt, helst redan samma dag.

    Var noggrann med att ange korrekt mobilnummer och e-postadress för att få sms/e-postavisering av ditt paket.

    Leveranstid

    Om din beställning innehåller plantor levererar vi i möjligaste mån den vecka som du valt. Om du har beställt lök, fröer, potatis, eller tillbehör tillsammans med plantor levereras dessa samtidigt med plantorna.

    Väder och omständigheter i växthuset kan göra att vi måste förskjuta leveranstiden men då meddelar vi naturligtvis dig.

    Vi rekommenderar att du planterar dina plantor direkt när du får dessa. Läs den till din beställning bifogade informationen!

    Om du endast beställt produkter ur vårt övriga sortiment (icke levande växter) levererar vi snarast möjligt. Fröer som beställts separat levereras inom fem arbetsdagar. Potatis och lök som beställts separat levereras from vecka 12. Rosor och sparris levereras from början av april med hänsyn tagen till vårens ankomst i olika delar i landet.

    Vissa produkter som du kan beställa vill vi inte paketera tillsammans med dina plantor. Det kan därför hända att vi delar dina försändelser i två paket men du betalar bara en frakt.

    Du har rätt att häva köpet vid eventuell leveransförsening och tar då kontakt med oss med hjälp av uppgifterna du hittar längst ner på denna sida.

    Tänk på att levande växter måste hämtas ut hos ombud och tas omhand omgående för att hålla samma goda kvalité som när de packades ner och skickades.

    Frakt

    Vi debiterar 79 SEK per 10 kg i frakt om du väljer Schenker och alltid minst 79 SEK förutom för rena fröordrar för vilka vi debiterar 19 SEK. För Posten som fraktare debiterar vi 129 SEK per 10 kg och alltid minst 129 SEK. Du kan se vad din frakt kommer att kosta i kassan innan du lägger din beställning. Vissa produkter vill vi inte paketera tillsammans med dina plantor. Det kan därför hända att vi delar dina beställning i två eller flera paket.

    För hemkörning (finns endast som alternativ om du väljer Schenker) debiterar vi 69 kronor extra. Hemkörningen sker dagitd och aviseras i förväg. 

    Om du handlar för minst 600 SEK exklusive frakt få bjuder vi på frakten för upp till 10 kg. 

    Transportskador

    Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du inom skälig tid (så fort som möjligt) anmäla detta till utlämningsstället. Om de inte åtar sig skadeansvaret, ska du kontakta oss. Vi garanterar att varan är felfri vid avlämnande till transportören.

    Returer

    Vid retur eller byte av varor står du själv för returfraktkostnaden (dock ej vid reklamation av felaktig eller skadad vara).

    Priser och betalningsvillkor

    Vi skickar eventuell faktura i samband med första leveransen av produkter till dig.

    Betala med kort

    Du kan välja att betala med Visa eller Mastercard.

    Klarna Faktura

    Klostra anlitar Klarna (Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431) för hantering av fakturor. Detta innebär att du alltid får hem varan innan du betalar och du har 14 dagars betalningstid.

    En faktureringsavgift om 19 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %.

    Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

    Klarna Konto

    Klarna Konto innebär att du kan delbetala från 50 kr per månad. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

    • Få alltid hem varan innan du betalar
    • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
    • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
    • Du betalar första gången i slutet av nästkommande månad
    • Klarna tar ut en aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
    • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

    Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

    Reklamation & returer

    Ångerrätt

    Vi hoppas naturligtvis att du ska vara nöjd med de varor du beställd. Men om du skulle ångra dig gäller följande:

    - För levande material som tar skada av att hanteras flera gånger gäller inte ångerrätten (efter att de lämnat vårt lager). Innan varorna lämnat vårt lager gäller "avboka din beställning"

    - För övrigt sortiment gäller 14 dagars ångerrätt om varan är i väsentligen oförändrat skick. Om du vill utnyttja detta ber vi dig att kontakta oss exempelvis via e-post hello@klostra.se eller på 08-12139770. 

    Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot produkterna. Du står för kostnaden för returfrakt. Om du har betalat varan/varorna så återbetalar vi till ditt kort om du har betalat med kort och om du har betalat via faktura så betalar vi till ett konto som du får uppge. Återbetalningen sker snarast efter att varan/varorna anlänt vårt lager och inom 30 dagar.

    Avboka din beställning

    Om du vill avboka din beställning kontaktar du oss på hello@klostra.se eller på 08-121 39 770 snarast möjligt. Då får du veta om din beställning redan har skickats. Om så inte har skett kan du avboka din beställning direkt utan kostnader.

    Reklamation

    Vårt mål är att du ska vara nöjd och att du ska lyckas med din köksträdgård. Om din beställning mot förmodan skulle vara skadad eller felaktig (fel vara eller fel antal) ber vi dig att kontakta oss på hello@klostra.se eller på telefonnummer 08-121 39 770 så snart som möjligt.

    Skicka inte tillbaka något till oss utan att kontakta oss först.

    Om din reklamation gäller växter så skickar vi nya om det är säsong och du har betalat. Även varor ur vårt övriga sortiment ersätter vi med nya så långt som möjligt. Efter säsong eller om varan är slutsåld så får du pengarna tillbaka om du inte vill välja något annat ur vårt sortiment.

    Vi ersätter dig för returfrakten av fellevererade/skadade varor, enligt leverantörens frakt/portokostnader för försändelsen. Vi står även för eventuell ersättningsleverans. Vid eventuell tvist som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer deras beslut.

    Ej uthämtade försändelser

    Beställningar med växter som inte hämtas ut debiteras fullt ut eftersom de inte klarar denna hantering. Övriga ej uthämtade försändelser debiteras med våra kostnader för frakt, emballage och hantering.

    Ersättningsprodukter

    Om en eller någon enstaka produkt skulle vara slut i lager så strävar vi efter att ersätta den med en likvärdig produkt. Om du har frågor kring detta ber vi dig kontakta oss på hello@klostra.se eller på 08-121 39 770.

    Personuppgifter

    Klostra ansvarar för de personuppgifter du lämnar till oss. Dina lämnade uppgifter (namn, adress, tel osv,) lagras digitalt tillsammans med ditt kundnummer, som du får vid första köptillfället. Detta gör vi för att enkelt administrera vår relation till dig inklusive information och marknadsföring. Vi säljer eller överlåter inte dina uppgifter till tredje part.

    Om du vill ändra eller radera uppgifterna i registret, ber vi dig kontakta oss på telefon 08-121 39 770 eller på hello@klostra.se. Du har som kund rätt att begära ut uppgifter om dig som vi har lagrade i vårt system. Du har även rätt att begära att vi ändrar dina uppgifter eller raderar dessa.

    Klostra Handelsträdgård AB
    Org.nr
    556881-2142
    Telefon
    08-121 39 770
    Öppettider
    Måndag - Fredag
    09:00-12:00
    E-post
    hello@klostra.se
    Postadress
    Klostra Handelsträdgård AB
    Ynglingagatan 12
    113 47 Stockholm
    Returadress
    Klostra Handelsträdgård AB
    Lyckselevägen 59
    922 73 Hällnäs

    Arbetar...

    Varukorgen har uppdaterats.

    Gå till varukorgen

    Varukorgen har uppdaterats.

    Gå till varukorgen

    Nyfiken på Klostra?